Help

Veelgestelde vragen

Over uw Cadeaukaart:

Waarom heeft u de uitgever van de kaart gewijzigd?

De uitgever is gewijzigd omdat we enkele entiteiten binnen de groep hebben geconsolideerd. Het resultaat hiervan is dat wij zijn overgestapt naar GVS Prepaid (Europe) Limited. Deze stap heeft geen invloed op de algemene voorwaarden van de kaart, de manier waarop de kaart wordt gebruik of de diensten van de klantenservice.

Wat is de Cadeaukaart?

De cadeaukaart is een niet-herlaadbare VISA prepaid kaart waar een vooraf betaalde waarde op staat en geen credit- of debitkaart. De cadeaukaart is verkrijgbaar in waardes van €25, €50, €100, en een variabele waarde van €25–€150.

Hoe werkt de Cadeaukaart?

De Cadeaukaart kan wereldwijd worden gebruikt bij elke retailer die VISA accepteert als betaalmiddel. De retailer moet de Cadeaukaart verwerken als een magneetstrip kaart, en deze door de pinautomaat halen.

Moet ik mijn Cadeaukaart activeren?

Nee, u hoeft uw Cadeaukaart niet zelf te activeren, dit wordt gedaan bij aankoop. Voordat u uw Cadeaukaart gebruikt dient u achterop de kaart uw handtekening te zetten in het daarvoor bestemde veld. Als u uw cadeaukaart voor online of telefonische aankopen wilt gebruiken, dient u deze te registreren op www.thegiftcardstore.nl. Noteer het kaartnummer (het lange nummer op de voorzijde van uw cadeaukaart) en bewaar deze op een veilige plek, want u heeft dit nummer nodig wanneer u wilt melden dat uw kaart verloren of gestolen is.

Hoe lang kan ik mijn cadeaukaart gebruiken?

U kunt uw cadeaukaart gebruiken totdat u het hele beschikbare saldo hebt besteed, of (indien dit eerder is) tot de datum welke voorop uw cadeaukaart staat aangegeven.

Geldt er een beperking voor het aantal cadeaukaarten dat ik mag hebben?

Ja, u kunt maximaal 1 cadeaukaart tegelijk aanschaffen en het totale bedrag mag niet meer dan €2500 per 12 maanden bedragen. (Deze limiet is door ons gewijzigd sinds 1 maart 2012.)

Kan ik mijn cadeaukaart aan iemand anders geven?

Als u uw cadeaukaart hebt gebruikt of online hebt geregistreerd, mag u uw cadeaukaart niet meer aan iemand anders geven om te gebruiken. Als u de cadeaukaart als geschenk aan iemand wilt geven, moet die persoon zijn/haar handtekening achterop de kaart zetten en kan hij/zij de cadeaukaart online registreren.

Kosten:

Welke kosten zijn van toepassing bij het aanschaffen van een Cadeaukaart?

De kosten voor het aanschaffen van deze cadeaukaart variëren afhankelijk van de waarde. Voor een cadeaukaart van €25 is dit €3,95, voor een cadeaukaart van €50 is dit €4,95, voor een cadeaukaart van €100 is dit €6,95 en voor een cadeaukaart met variabele waarde tussen €25 - €150 is dit €6,95.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van mijn Cadeaukaart?

Er worden geen onkosten in rekening gebracht voor het gebruik van uw cadeaukaart. Indien u een aankoop doet in een munteenheid die verschilt van de munteenheid waarin de kaart is geladen wordt er 2% van de transactiewaarde afgetrokken van het saldo op de cadeaukaart.

Tijdens de eerste 12 maanden na de aanschaf zijn er geen kosten verbonden aan de cadeaukaart, vanaf de 12e maand wordt er iedere maand €1,50 in rekening gebracht zolang er nog saldo op de kaart aanwezig is. Als het saldo op uw kaart lager is dan €1,50 wanneer de onkosten worden geïnd, schelden wij dit verschil kwijt.

Worden er maandelijkse kosten in rekening gebracht?

Tijdens de eerste 12 maanden na de aanschaf zijn er geen kosten verbonden aan de cadeaukaart, vanaf de 12e maand wordt er iedere maand €1,50 in rekening gebracht zolang er nog saldo op de kaart aanwezig is. Als het saldo op uw kaart lager is dan €1,50 wanneer de onkosten worden geïnd, schelden wij dit verschil kwijt.

Gebruik:

Waar kan ik de cadeaukaart gebruiken?

U kunt de cadeaukaart overal ter wereld gebruiken waar Visa prepaid kaarten worden geaccepteerd. Wanneer u de cadeaukaart voor online of telefonische aankopen wilt gebruiken, dient u deze eerst online te registreren op www.thegiftcardstore.nl.. U kunt de kaart niet gebruiken om contante opnames te doen bij een pinautomaat of kassa.

Kan ik mijn cadeaukaart in meer dan één winkel gebruiken?

Ja, u kunt uw cadeaukaart overal ter wereld gebruiken waar Visa prepaid kaarten worden geaccepteerd, zolang het beschikbare saldo op uw cadeaukaart voldoende is.

Kan ik mijn cadeaukaart bij tankstations gebruiken?

Ja, u kunt uw cadeaukaart gebruiken om voor brandstof te betalen, door hem voor te leggen bij de kassa. U kunt uw cadeaukaart echter niet gebruiken bij geautomatiseerde tankstations.

Kan ik mijn cadeaukaart gebruiken in hotels en voor huurauto's?

Het gebruik van uw cadeaukaart om hotelkamers, huurauto's en vergelijkbare diensten te boeken wordt door ons afgeraden, omdat dit vaak inhoudt dat u bij het boeken een schatting van de uiteindelijke rekening moet goedkeuren. Dit geschatte bedrag is dan enige tijd niet voor u beschikbaar.

Kan ik mijn cadeaukaart in restaurants gebruiken?

Ja. U dient er echter voor te zorgen dat het beschikbare saldo gelijk is aan de totale kosten van de maaltijd plus 20%, want sommige restaurants vragen om van tevoren de kosten van de maaltijd plus de servicekosten voorlopig goed te keuren. Als u na afloop van de maaltijd de rekening krijgt en het uiteindelijke bedrag goedkeurt, wordt alleen dat goedgekeurde eindbedrag van uw cadeaukaart afgehaald.

Hoe kan ik mijn cadeaukaart gebruiken voor online of telefonische aankopen?

U dient uw cadeaukaart online te registreren op www.thegiftcardstore.nl. Sommige winkeliers vragen om de 'geldig vanaf’ datum als u een aankoop wilt doen. Voer de 'geldig tot' datum in die op de voorzijde van uw cadeaukaart staat.

U dient er rekening mee te houden dat sommige winkeliers verzendkosten rekenen en dat sommigen de betaling pas verwerken wanneer uw goederen worden verzonden. Zorg er dus voor dat er voldoende tegoed op uw cadeaukaart beschikbaar blijft.

Saldo en transacties:

Hoe kan ik het saldo op mijn cadeaukaart checken?

U kunt uw saldo checken wanneer u wilt, door te bellen naar +31 (0)20 808 5375 of als u uw cadeaukaart hebt geregistreerd op www.thegiftcardstore.nl. U kunt uw saldo niet checken in de winkel of bij een geldautomaat.

Het is belangrijk dat u weet wat het saldo op uw cadeaukaart is voordat u gaat winkelen, want de winkelier zal u niet kunnen vertellen wat het beschikbare saldo is voordat u de kaart gebruikt. Als u meer probeert te besteden dan het saldo op uw cadeaukaart, wordt de transactie geweigerd.

Kan een winkelier mij vertellen wat het saldo op mijn cadeaukaart is?

Nee. Winkeliers kunnen het saldo op uw cadeaukaart niet checken.

Kan ik een artikel kopen dat meer kost dan het saldo op mijn cadeaukaart?

Ja. Als u de cadeaukaart wenst te gebruiken voor een aankoop die duurder is dan het beschikbare saldo op uw cadeaukaart, dient u de winkelier te vragen om het maximaal beschikbare saldo van de kaart op te nemen en moet u het resterende bedrag op een andere manier betalen; anders kan de transactie worden geweigerd.

Kan ik mijn cadeaukaart opwaarderen?

Nee, uw cadeaukaart kan niet worden opgewaardeerd. Als u meer geld wilt besteden, moet u een nieuwe cadeaukaart kopen.

Wat gebeurt er als ik het hele saldo op mijn cadeaukaart uitgeef?

Dan is uw cadeaukaart opgebruikt en kunt u hem niet meer gebruiken.

Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik een artikel terugbreng dat is betaald met de Cadeaukaart?

Ja, afhankelijk van het retourbeleid van de winkelier. Een winkelier wilt mogelijk het bedrag terugstorten op de Cadeaukaart, maar dit is enkel mogelijk wanneer de Cadeaukaart nog geldig is. Als de Cadeaukaart is vervallen, kan de winkelier een teruggave van het saldo weigeren. Het kan een paar dagen duren voordat het saldo terug op uw Cadeaukaart is gestort.

Kan ik een transactie annuleren?

Nee. Wanneer u een transactie heeft geautoriseerd kan deze niet meer worden geannuleerd. Het bedrag wordt automatisch van het beschikbare kaartsaldo afgeschreven wanneer de transactie is geautoriseerd.

Waarom is mijn cadeaukaart geweigerd?

Meestal is de reden dat het beschikbare saldo op de cadeaukaart te laag is voor de transactie, maar het is ook mogelijk dat de systemen van de winkelier niet werken.

Wat moet ik doen als mijn cadeaukaart wordt geweigerd?

Als een transactie wordt geweigerd, dient u eerst het beschikbare saldo te controleren door te bellen naar +31 (0)20 808 5375; als de kaart is geregistreerd kunt het saldo ook online controleren op www.thegiftcardstore.nl..

Als uw cadeaukaart is geweigerd en het beschikbare saldo op uw cadeaukaart voldoende is, kunt u onze klantenservice bellen op nummer +31 (0)20 808 5375 tussen 8:00 uur en 17:00 uur van maandag t/m vrijdag.

Teruggave saldo:

Wat moet ik doen als ik mijn cadeaukaart verlies of als hij wordt gestolen?

U dient uw cadeaukaart als contant geld te behandelen en te allen tijde veilig te bewaren. Als u uw cadeaukaart kwijt bent of als hij is gestolen, kunt u dat melden door onze klantenservice te bellen op nummer +31 (0)20 808 5375; dat 24 uur per dag bereikbaar is. Om te melden dat u uw cadeaukaart hebt verloren of dat hij is gestolen, heeft u het kaartnummer (het lange nummer voorop uw cadeaukaart) nodig.

Verlies ik geld als ik mijn cadeaukaart verlies of als hij wordt gestolen?

Ja, u verliest al het tegoed op uw cadeaukaart dat wordt besteed voordat u meldt dat de kaart wordt vermist of is gestolen.

Wat moet ik doen als mijn cadeaukaart beschadigd raakt?

Als uw cadeaukaart is beschadigd en niet meer werkt, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer +31 (0)20 808 5375 tussen 8:00 uur en 17:00 uur van maandag t/m vrijdag; wij zorgen er dan voor dat de cadeaukaart wordt geblokkeerd en het resterende saldo aan u wordt terugbetaald.

Kan ik een vervangende cadeaukaart krijgen als ik mijn cadeaukaart verlies of als hij wordt gestolen of beschadigd raakt?

Nee. Als dit gebeurt, moet u vragen om terugbetaling van het resterende saldo op uw cadeaukaart.

Kan ik het saldo van een cadeaukaart overboeken naar een andere cadeaukaart?

Nee. U moet ofwel het saldo op uw cadeaukaart besteden, ofwel de kaart verzilveren.

Kan ik het uitstaande saldo op mijn cadeaukaart laten uitbetalen?

Ja. Op ieder tijdstip voordat uw cadeaukaart vervalt (dus gedurende de periode vóór de vervaldatum welke op de kaart staat gedrukt) en tot 6 jaar nadat de kaart vervalt kunt u ons vragen om het resterende saldo aan u uit te betalen.

U kunt dit aanvragen door onze klantenservice te bellen op +31 (0)20 808 5375 tussen 8:00 en 17:00 van maandag t/m vrijdag, of door ons te schrijven. Het resterende saldo wordt dan op uw Nederlandse bankrekening gestort.

Tijdens de geldigheid van uw cadeaukaart en na 12 maanden van het verlopen van uw cadeaukaart worden er hiervoor terugbetalingskosten in rekening gebracht. Deze kosten staan beschreven in de Algemene Voorwaarden en worden in mindering gebracht op het beschikbare saldo van uw cadeaukaart.

Kan ik het uitstaande saldo op mijn cadeaukaart laten uitbetalen als mijn kaart is verlopen?

Ja. U kunt tot 6 jaar na het verlopen van uw cadeaukaart uw saldo laten uitbetalen. Tot 12 maanden na het verlopen van uw cadeaukaart is deze terugbetaling kosteloos, na 12 maanden na het verlopen van uw cadeaukaart worden hiervoor terugbetalingskosten in rekening gebracht. Deze staan beschreven in de Algemene Voorwaarden en worden in mindering gebracht op het beschikbare saldo van uw cadeaukaart.

Worden er kosten in rekening gebracht voor een uitbetaling van het saldo?

Tijdens de geldigheid van uw cadeaukaart en na 12 maanden van het verlopen van uw cadeaukaart worden er hiervoor terugbetalingskosten in rekening gebracht. Deze kosten staan beschreven in de Algemene Voorwaarden en worden in mindering gebracht op het beschikbare saldo van uw cadeaukaart.

Als ik mijn cadeaukaart heb geregistreerd, kan ik dan mijn persoonsgegevens online wijzigen?

Als u dit wenst te doen, dient u in te loggen op uw cadeaukaart-account op www.thegiftcardstore.nl. Daar kunt u al uw gegevens wijzigen, behalve uw naam en geboortedatum. Als u een van deze gegevens moet wijzigen, dient u te bellen naar onze klantenservice, die telefonisch bereikbaar is op +31 (0)20 808 5375 tussen 8:00 en 17:00 van maandag t/m vrijdag. U kunt uw adresgegevens tijdens iedere periode van 30 dagen eenmaal wijzigen.